Monday, February 15, 2010

saje saje kongsi pengalaman :P

semalam aku bangun pukul 12 tngah hari. Janji dengan mat,odeng,huzat nak jumpa dekat bukit bintang dalam pukul 1 gitu. Tak mandi lagi, sempat online. dapat lah gaduh dengan beberapa manusia dalam FaceBook haha. mat dah mula text aku. ‘kau kat mana?’ aku balas ‘aku baru bangun’. Dengan rasa serba salah nya aku balas macam tu haha. dengan sepantas kilat nya aku mandi dan siap pergi ke KL Sentral naik teksi yang berharga rm14 dari Mutiara Damansara. Mat pulak suruh turun bukit nanas dekat dengan hotel dia. aku pergi lah makan dulu dekat Mcd. Lepas tu dia suruh pergi KLCC pulak. Aku kata mat ni memang keling lah. Sekejap tu sekejap ni. Aku pun buat keputusan naik teksi rm16 pergi ke KLCC dari KL Sentral. Bapak mahal dowh! Tiket lah kata kan huhu. Dalam perjalanan aku pergi KLCC mat text aku cakap turun dekat sungei wang. Perghh rasa macam nak maki pun ada. kawan punya pasal maki tolak tepi haha. aku suruh dia tunggu dekat KLCC. Dapat pun jumpa dorang. Lepak lah sekali dengan family huzat yang baik nak mampos tu haha. tadi aku adalah pergi Sony centre dekat Times Square saje nak tengok tengok stuff baru Sony. Masa aku tengok PSP Go ada sorang bapak kepada budak yang baru beli PSP 3000.

Bapak: dik, nak masuk kan game PSP ni dekat mana? Dekat sini game dia sampai beratus ringgit.

Ayai: dekat mana mana ade cik. Dekat low yat ada. semua ada. ni baru beli PSP ke?

Bapak: haah. Result bagus beli lah PSP. Baru beli ni tadi dekat sini. Dapat lah free game Pacman and beberapa game puzzle.

Ayai: *ketawa kecil* ohh yekew. pakcik lain kali beli la PSP dekat kedai biasa biasa je. Dapat software yang boleh masuk kan game pirate. Ni pakcik beli dekat Sony, original, pakcik kena masuk kan software nya. Mahal pulak. Kalau pakcik dah masuk kan software tu boleh lah pakcik masuk kan game yang harga nya rm5 satu game macam tu lah.

Bapak: *pandang anak dia* lah yekew.

Anak kepada si bapak: abang mana tau

Aku tengok reaksi muka anak dia memang nak kan PSP yang original dari Sony haha. bagi aku nak beli barang yang original tengok lah jugak berpatutan ke tak dengan barang tu. Ni main beli je. Kadang kadang mahal atas jenama je. Kualiti macam pe je. Boleh kita nak merasa kan barang yang original dan mahal. Tapi kalau dah beli, pocket kering, baru lah garu kepala menyesal. Hari hari makan timun je haha. biar lah itu semua duit korang. Kalau itu yang terbaik untuk korang, baik lah tu hee.

2 comments:

azmy shafiq said...

CEYTT
beli barang mahal,hari2 makan timun
gua mcam kenal itu ayat HAHA

ayai said...

tribute tu arwah azmy HAHA