Friday, May 6, 2011

hari sakit hati

hari ni bagi aku bukan hari jumaat. tapi hari ini hari sakit hati. hari ni baru aku sedar betapa penting nya televisyen. aku tak tau lah kalau aku di lahir kan pada zaman perang dunia kedua masa jepong serang tanah melayu. macam macam kita nak tau. berita semasa, hiburan dan segalanya. tapi ada pulak 'penjajah jepong' ni khusyuk belek console ps2 ni dari tengah hari sampai lah malam. SAKIT HATI

tambahan pulak bila kita ni kemas rumah,sapu,mop,kemas kasut yang bau macam 'heaven' tu semua lepas tu ada pulak 'malaikat malaikat yang turun dari heaven' tu sepah kan balik apa yang kita dah kemas. wah terbaik weh. baru aku tau apa rasa mak aku bila dulu aku sepah sepah rumah semua. ada pulak 'suara merdu' berkumandang masa aku tengah kemas rumah ni. berbunyi bergini 'aik macam tak percaya je kemas rumah' weh selama ni macam lah kau je yang kemas. aku lagi tak nampak kau kemas rumah. aku je yang nak sapu tu semua. kau ingat aku ni baruah ke ape?! SAKIT HATI

No comments: